نکاتی که والدین باید در مورد عینک آفتابی کودکان بدانند

آیا کودکان به عینک آفتابی نیاز دارند؟

بچه ها زمان زیادی را در بیرون از خانه صرف لذت بردن از تعطیلات مدرسه، ورزش و زمان بازی می کنند. احتمالاً برای محافظت از پوست آنها را با ضد آفتاب به بیرون می فرستید. اما در مورد محافظت از چشم آنها چطور؟ آیا کودکان باید از عینک آفتابی استفاده کنند؟کودکان سالانه بیشتر از بزرگسالان در معرض نور خورشید قرار می گیرند. این افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر آسیب چشم ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) – یک تشعشع الکترومغناطیسی نامرئی که از خورشید ساطع می شود – را افزایش می دهد. برخلاف چشم‌های بالغ، چشم‌های کودکان هنوز در حال بلوغ هستند و نمی‌توانند اشعه‌های مضر فرابنفش را به‌طور مؤثری فیلتر کنند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

پلک ها و پوست اطراف چشم کودکان نسبت به پوست بزرگسالان ظریف و آسیب پذیرتر است. آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش به مرور زمان افزایش می یابد. مشکلات چشمی درازمدت که مختص کودکان نیست می‌تواند شامل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن باشد که می‌تواند دید را تار کند، رنگ‌های کدر را ایجاد کند و منجر به ایجاد ناخنک شود که رشد غیرسرطانی بافت روی سطح چشم است.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

همچنین برخی از عوارض جانبی فیزیکی کوتاه مدت از نور بیش از حد UV وجود دارد، از جمله فوتوکراتیت، همچنین به عنوان “برف کوری” شناخته می شود. این زمانی اتفاق می افتد که اشعه ماوراء بنفش از شن، آب، یخ و برف منعکس می شود یا اگر به خورشید خیره شوید. فوتوکراتیت مانند آفتاب سوختگی چشم است.خوشبختانه عینک آفتابی از پوست اطراف چشم و خود چشم محافظت می کند. در نظر بگیرید که فرزندانتان هر روز از عینک آفتابی استفاده کنند. اشعه ماوراء بنفش همچنان می تواند در روزهای ابری به چشم آسیب برساند.

در عینک آفتابی به دنبال چه چیزی باشیم
برای انتخاب عینک آفتابی برای کودکان خود این نکات را در نظر داشته باشید:
1. به دنبال محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشید.
عینک آفتابی باید مطابق با دستورالعمل موسسه استاندارد ملی آمریکا ANSI Z80.3 باشد که حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و ضربه را مشخص می کند. عینک آفتابی را انتخاب کنید که 99 تا 100 درصد اشعه UVA (طول بلند) و UVB (طول کوتاه) را مسدود کند. به دنبال عینک آفتابی بزرگی باشید که پوست زیادی را می پوشاند. اگر فرزندان شما نیاز به استفاده از لنزهای اصلاحی دارند، ممکن است بخواهید از لنزهای فتوکرومیک استفاده کنید که به آنها لنزهای انتقالی نیز گفته می شود تا نیازی به عینک آفتابی نداشته باشند. لنزهای فتوکرومیک به طور خودکار در حضور نور خورشید از لنزهای شفاف به لنزهای تیره تبدیل می شوند. این لنزها 100% اشعه UV خورشید را مسدود می کنند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

2. از ماندگاری عینک آفتابی اطمینان حاصل کنید.
کودکان فعال به عینک آفتابی ساخته شده از پلی کربنات مقاوم در برابر ضربه با لنزهای ضد خش نیاز دارند. قاب ها باید خم شوند اما نشکن. مطمئن شوید که مناسب است.

3. فعالیت ها را در نظر بگیرید.
برخی از عینک های آفتابی دارای لنزهای کهربایی یا سبز هستند و می توانند کنتراست را افزایش دهند که ممکن است برای ورزش مفید باشد.

4. اجازه دهید بچه ها انتخاب کنند.
اگر بچه ها اجازه داشته باشند عینک آفتابی را انتخاب کنند، بیشتر احتمال دارد که عینک آفتابی بزنند. بگذارید بین چند عینک آفتابی انتخاب کنند.

5. نگهبان عینک آفتابی باشید.
برای جلوگیری از گم شدن، شکستن یا فراموشی عینک آفتابی، والدین ممکن است بخواهند عینک آفتابی کودکان خود را در مکانی امن نگهداری کنند، زمانی که عینک آفتابی استفاده نمی شود.

6. به صحبت های فرزندان خود گوش دهید یا آنها را مشاهده کنید.
اگر فرزندان شما در برابر عینک یا عینک آفتابی مقاومت می کنند، مشاهده رفتار آنها یا صحبت بیشتر با آنها ممکن است سرنخی از موانع، مانند تناسب اندام نامناسب یا ناراحتی هنگام استفاده از آنها، به شما بدهد.

7. یک مثال خوب بگذارید.
سلامت چشم شما مهم است. با استفاده مداوم از عینک آفتابی خود، الگوی خوبی برای کودکان خود باشید و استفاده از آن را بخشی از برنامه روزمره کودکان خود قرار دهید.

به عنوان یک محافظت اضافی، از فرزندان خود بخواهید از کلاه های لبه پهن و ضد آفتاب استفاده کنند تا بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش کاهش یابد. عینک آفتابی اشعه ماوراء بنفش را که از لنزها عبور می کند را مسدود می کند. اشعه ماوراء بنفش همچنین می تواند از سطوح اطراف منعکس شود و به پوست اطراف چشم، گوش، پیشانی و گونه آسیب برساند. یک کلاه و ضد آفتاب مناسب می تواند جلوی نور خورشید را از بالا و کناره بگیرد.

 

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

6 ویژگی ضروری برای عینک آفتابی کودکان

چه چیزی زیباتر از یک کودک نوپا در عینک آفتابی است؟ نه زیاد! اما آیا کودک نوپای شما واقعاً به عینک آفتابی نیاز دارد؟ و اگر چنین است، چگونه می توانید او را وادار کنید که آنها را به طور مداوم بپوشد؟

آیا کودکان نوپا به عینک آفتابی نیاز دارند؟

پاسخ بله است! چشم های در حال رشد کودک نوپا شما از استفاده از عینک آفتابی سود می برد. علاوه بر ظاهر عالی، عینک آفتابی با محافظت از چشمان خود در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید (اشعه ماوراء بنفش) فواید سلامتی قابل توجهی را برای هر کسی که استفاده می کند، ارائه می دهد. این پرتوها هر روز  365 روز در سال – چه آفتابی، چه ابری یا بارانی، بر روی ما می‌بارند.و چشم‌های کودک بسیار مستعد آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش هستند زیرا مردمک‌های آن‌ها به اندازه مردمک‌های بزرگسال منقبض نمی‌شوند. این بدان معناست که اشعه ماوراء بنفش بیشتر توسط چشمان کودک شما جذب می شود و خطر ابتلا به عوارض ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید در آینده مانند آب مروارید، سرطان پوست و دژنراسیون ماکولا را افزایش می دهد.از زمانی که کودک شما 6 ماهه است، می تواند از عینک آفتابی استفاده کند. (قبل از 6 ماهگی، والدین باید از چشم و پوست نوزاد خود در برابر نور خورشید با کلاه و سایه بان محافظت کنند.)

در اینجا 6 ویژگی ضروری در عینک آفتابی کودکان وجود دارد:

لنزهایی که 99 درصد از اشعه های مضر UVA و UVB خورشید را مسدود می کنند. این اولین اولویت برای عینک آفتابی کودکان است، بنابراین در مورد آن مصالحه نکنید. شما چیزی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید: آن عینک های آفتابی ارزان قیمت در فروشگاه دلار تحت نظارت نیستند و ممکن است محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه دهند یا نداشته باشند. (حتی اگر یک برچسب بیضی شکل کوچک روی آن‌ها باشد که می‌گوید این کار را انجام می‌دهد.) برای اینکه مطمئن شوید بهترین محافظت ممکن در برابر آفتاب را به کودکتان می‌دهید، عینک آفتابی باکیفیت را از منبعی بخرید که می‌توانید به آن اعتماد کنید.
لنزهای پلاستیکی ضد خش بهترین هستند. فکر می‌کنید بزرگسالان به عینک آفتابی سخت می‌گیرند؟ بچه ها آن را به سطح بعدی می برند. انداختن آنها در زمین بازی، در ساحل، یا در حیاط خلوت شما یک اتفاق روزمره برای بچه ها است. لنزهای پلاستیکی و مقاوم در برابر خراش تا حد زیادی عمر مفید خود را افزایش می دهند.
به دنبال لنزهایی باشید که 75 تا 85 درصد نور ورودی را مسدود می کنند. شما لنزهای فوق‌تاریکی را نمی‌خواهید که نور بیش از حد را مسدود کنند، در غیر این صورت کودک شما نمی‌تواند به اندازه کافی خوب ببیند، اما می‌خواهید لنزها به اندازه کافی از چشمان او محافظت کنند.
لنزهای عینک آفتابی کودکان را از نظر رنگ یکنواخت بررسی کنید.  لنزهای خاکستری استاندارد در عینک آفتابی هستند زیرا کمترین رنگ را تغییر می دهند. لنزهای خاکستری به کودکان شما این امکان را می دهند که رنگ طبیعی محیط اطراف خود را با خیال راحت ببینند. اگرچه لنزهای عینک آفتابی قرمز، زرد و آبی در دسترس هستند، اما برای کودکان خاکستری شوید!مراقب کیفیت ضعیف نوری باشید. یک بار دیگر، عینک آفتابی ارزان قیمت با در نظر گرفتن کیفیت آنها احتمالاً مقرون به صرفه نیست. لنزهای ارزان قیمت گاهی اوقات کیفیت نوری ضعیفی در لنزها دارند که دید را تار یا منحرف می کند. بینایی‌شناس ما به شما کمک می‌کند بهترین عینک آفتابی را برای کودکتان انتخاب کنید که هم زیبا به نظر برسد و هم عملکرد مناسبی داشته باشد تا از بینایی ارزشمند او محافظت کند!

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.