دلیل اصلی استفاده از عینک آفتابی

5 دلیل اصلی برای استفاده بیشتر از عینک آفتابی

شاید مادرتان در کودکی شما را اذیت می‌کرد که عینک آفتابی بزنید، یا پدرتان همیشه یک جفت اضافی در اطراف داشت تا شما را در دوچرخه‌سواری استفاده کنید، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید: واقعاً چرا من باید عینک آفتابی بزنم؟گذشته از جایگاهی که به عنوان یک اکسسوری سبک دارند، عینک آفتابی فواید زیادی برای چشمان شما دارد. آنها نور خیره کننده را کاهش می دهند، از مشکلات چشم جلوگیری می کنند و به دید بهتر کمک می کنند. با همه این‌ها، در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که باید سایه‌های باکیفیت داشته باشید و مرتباً آن‌ها را بپوشید.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

1. عینک آفتابی از چشمان شما در برابر عوامل محافظت می کند.

خواه اسکی کردن از کوه، خوابیدن در یک ساحل استوایی یا دوچرخه سواری در امتداد جاده خاکی، عینک آفتابی می تواند بین آسیب رساندن به چشم و داشتن یک ماجراجویی لذت بخش در فضای باز تفاوت ایجاد کند. شن، باد و گرد و غبار همگی می توانند چشمان شما را تحریک کنند یا قرنیه را خراش دهند و گاهی باعث آسیب دائمی شوند. برف، در حالی که سایندگی کمتری دارد، در عوض اشعه ماوراء بنفش خورشید را به چشمان شما منعکس می کند. اگر زمان زیادی را بدون عینک آفتابی در برف می گذرانید، می تواند باعث “برف کوری” شود، از دست دادن موقت بینایی به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش منعکس شده از یخ و برف. استفاده از عینک آفتابی از برف کوری جلوگیری می کند و شما را برای مدت طولانی تری در شیب ها نگه می دارد.

2. عینک آفتابی به پیشگیری از برخی بیماری های چشمی مرتبط با نور خورشید کمک می کند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه UV خورشید می تواند منجر به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک شود. آب مروارید شامل کدر شدن عدسی چشم است که می تواند دید را تار کند. دژنراسیون ماکولا ناشی از زوال ماکولا در شبکیه است که دید مرکزی را از بین می برد. و ناخنک شامل رشد بافت در کره چشم می شود. استفاده از عینک آفتابی که دارای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است می تواند به محافظت در برابر این شرایط کمک کند و چشمان شما را سالم تر و طولانی تر نگه دارد.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

3. شما می توانید بیشتر ببینید و از منظره بیشتر لذت ببرید.

علاوه بر محافظت از سلامتی، استفاده از عینک آفتابی به سادگی به شما کمک می کند در نور روشن بهتر ببینید. آن‌ها تابش خیره‌کننده را کاهش می‌دهند و رنگ‌ها و کنتراست نمای شما را بهبود می‌بخشند، بنابراین بهتر می‌توانید در محیط بیرونی خود قرار بگیرید یا با خیال راحت‌تر رانندگی کنید. حتی در روزهای تا حدودی ابری، استفاده از عینک آفتابی در حین رانندگی می تواند بینایی شما را بهبود بخشد و تابش خیره کننده را کاهش دهد. اگر به جای رانندگی در حال ماهیگیری هستید، می توانید بدون آن تابش درخشان و بازتابنده، سطح آب را راحت تر ببینید.

4. عینک آفتابی به محافظت از چشمان شما در صورت بهبودی پس از عمل کمک می کند.

این روزها جراحی های اصلاحی چشم از جمله جراحی لیزیک یا آب مروارید رایج است. اما مهم است که بعد از عمل به استفاده از عینک آفتابی برای کمک به بهبود چشم‌هایتان ادامه دهید. عینک آفتابی به محافظت از چشمان شما در برابر آسیب کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که چشمان شما به آرامی و سریع التیام می یابند.

5. می توانید از سردرد و میگرن جلوگیری کنید.

برای بسیاری از افرادی که مرتباً به میگرن یا سردردهای بد مبتلا می شوند، نور شدید خورشید می تواند محرک اصلی باشد. استفاده از عینک آفتابی به شما این امکان را می دهد که بدون ایجاد درد و ناراحتی شدید، در معرض نور خورشید قرار بگیرید.هر دلیلی که بیشتر برای شما جذاب باشد، نکته اصلی این است که عینک آفتابی چشمان شما را ایمن تر می کند و شما را در فضای باز راحت تر می کند. بنابراین حتماً یک عینک آفتابی باکیفیت تهیه کنید که 100 درصد اشعه های UVA و UVB را مسدود کند و به طور مرتب از آن استفاده کنید.

عینک آفتابی حس خوبی به شما می دهد.

در حالیکه این فایده عینک آفتابی ملموس نیست، می تواند مهم ترین عامل برای خرید عینک آفتابی در برخی افراد باشد.

عینک آفتابی باعث می شود برخی افراد احساس خوش تیپی کنند. ولی باید گفت این از فواید واقعی عینک آفتابی برای سلامتی نیست، زیرا زیاده روی در این کار باعث می شود فرد از هدف اصلی خود که همان محافظت چشم ها در برابر نور آفتاب و سایر عوامل مضر است، دور شود و عینکی را بخرد که فقط ظاهر خوبی داشته باشد و به عملکرد صحیح آن دقت نکند.پس عینک آفتابی برای خوش تیپی نیست و بایستی آن را از مراکز معتبر فروش تهیه کنید تا قلابی نباشد و از چشم های شما به خوبی محافظت کند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

 

یک ویژگی خوب دیگری که اگر در عینک آفتابی وجود داشته باشد بسیار مفید است، پلاریزه بودن آن است،نور از فوتون تشکیل شده است که خود دارای یک میدان مغناطیسی است. در عینک های پلاریزه یکی از شیشه ها این اجازه را می دهد که فوتون هایی که در محور عمودی مطابق با میدان مغناطیسی موازی محور عمودی است، عبور کند و در دیگری فوتون هایی که موازی محور افق هستند عبور کند.در یک روز روشن 90 درصد امواج نورانی که وارد چشم می شوند بی فایده هستند و تاثیر بینایی مثبتی ندارند، تنها باعث می شوند سلول های گیرنده بینایی چشم ها بیش از اندازه کار کنند و غیر فعال شوند، این یکی از دلایلی است که ما تمایل داریم در نور آفتاب چشمان خود را ببندیم تا چشممان آسیب نبیند. پلاریزه بودن عینک آفتابی باعث می شود که 50 درصد امواج نور به چشم برسد و یک فیلتر بسیار خوب است تا بینایی شما را در نور آفتاب تحت تاثیر قرار ندهد .

چه زمانی باید از عینک آفتابی استفاده نمود

آیا فقط در روزهای آفتابی تابستان از عینک آفتابی استفاده می کنید؟ اگر چنین است ، شما چندان به سلامت چشم خود اهمیت نمی دهید . به گفته متخصصان ، استفاده از عینک آفتابی در طول سال ضروری است.

چه زمستان باشد چه تابستان ، ابری یا آفتابی ، چشم ها همیشه در معرض اشعه ماوراء بنفش هستید. محافظت از چشم به ویژه در صورتی که روی آب (مانند دریاچه یا رودخانه ) یا نزدیک آن قرار دارید بسیار مهم است.

در کنار آب نه تنها مستقیماً در معرض نور خورشید قرار می گیرید ، بلکه مجددا نور منعکس شده از آب را نیز دریافت می کنید.  برف نیز مانند آب ، می تواند نور خورشید را منعکس کند ، بنابراین اگر در زمستان به پیست های اسکی می روید ، عینک آفتابی خود را فراموش نکنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به سوختگی قرنیه شود.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.