بهترین عینک آفتابی برای رانندگی در شب و روز

عینک رانندگی در شب چیست؟

راه حل های جایگزین برای کاهش دید ضعیف در شب
عینک های رانندگی در شب دارای لنزهای زرد بدون نسخه هستند. اینها در سایه از زرد روشن تا کهربایی متفاوت هستند.برخی از جفت ها دارای پوشش ضد انعکاس نیز هستند. این امر بازتاب داخلی نور از چراغ های خیابان و چراغ های جلو را کاهش می دهد.عینک های دید در شب ضد تابش نور هستند و نور آبی پرانرژی و مرئی (HEV) را فیلتر می کنند. بر خلاف انواع دیگر نور با طول موج‌های بلندتر، نور آبی در هنگام ورود به چشم بیشتر منجر به تابش خیره‌کننده می‌شود. عینک های دید در شب در میان کسانی که در هنگام رانندگی در شب برای دیدن واضح تلاش می کنند، محبوب هستند.عینک رانندگی در شب چندین دهه است که فروخته می شود. آنها در ابتدا به عنوان عینک تیراندازی طراحی و در اختیار شکارچیان قرار گرفتند. آنها کنتراست پرندگان را در برابر آسمان در روزهای ابری یا ابری افزایش می دهند.برندهای مختلفی از عینک های رانندگی در شب در بازار وجود دارد. عینک رانندگی در شب همچنین دارای لنزهای پلاریزه است تا از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش یا لنزهای غیر پلاریزه محافظت کند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

شب کوری: چیست، علل و علائم
شب کوری در غیر این صورت به عنوان نیکتالوپیا شناخته می شود. این وضعیت دید واضح را برای افراد در شرایط کم نور مانند شب دشوار می کند. با این حال، شب کوری به این معنا نیست که کسی در طول شب اصلا نمی تواند ببیند، فقط ممکن است چالش برانگیز باشد.

شب کوری اغلب نشانه مشکل دیگری در بینایی است. در اینجا برخی از علل و شرایط رایجی که منجر به شب کوری می شود آورده شده است:

گلوکوم
آب مروارید
نزدیک بینی (نزدیک بینی)
کمبود ویتامین A
رتینیت پیگمانتوزا
شب کوری نیز می تواند در کنار علائم دیگر رخ دهد. نوع علائمی که ظاهر می شود به علت اصلی شب کوری بستگی دارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

سردرد
چشم درد
حالت تهوع
استفراغ
دید تار یا ابری
حساسیت به نورهای روشن
مشکل در دیدن دوردست

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

آیا عینک رانندگی در شب واقعا کمک می کند؟
عینک با لنز زرد برای رانندگی در شب بحث برانگیز است. برخی مطالعات ادعا می کنند که عینک های ضد تابش بینایی را در طول شب بدتر می کنند. در زیر مزایا و معایب عینک رانندگی در شب آورده شده است:

مزایای استفاده از عینک رانندگی در شب:
عینک با لنز زرد کنتراست را در شرایط خاص نور روز بهبود می بخشد. این به این دلیل است که رنگ زرد مقداری از نور آبی نور خورشید را مسدود می کند.اگر پلاریزه باشند، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کنند
عینک شب در طیف گسترده ای از سایه های زرد و کهربایی موجود است. این آنها را به محصولی همه کاره تبدیل می کند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

معایب استفاده از عینک رانندگی در شب:
در حالی که تیره ترین لنزهای رنگ زرد بیشترین تابش نور آبی را فیلتر می کنند، اما مهم ترین نور را نیز فیلتر می کنند. این امر باعث می‌شود افرادی که از عینک ایمنی شبانه استفاده می‌کنند، در شرایط تاریک یا تاریک، نتوانند ببینند.
لنزهای زرد میزان نوری که به چشم می رسد را کاهش می دهند. این روی دید تأثیر می گذارد. در حالی که این در طول روز مفید است، می تواند در طول شب مضر باشد.آزمایش های بینایی نشان می دهد که عینک شب به هیچ وجه دید در شب را بهبود نمی بخشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ نشان داد که عینک‌های رانندگی در شب واکنش‌های بینایی را در کسری از ثانیه کاهش می‌دهند و دید در شب هنگام استفاده از آن بدتر می‌شوند.

راه حل های جایگزین برای کاهش دید ضعیف در شب
اگر از شب کوری رنج می برید، راه حل های جایگزینی برای عینک دید در شب برای کاهش دید ضعیف در شب وجود دارد.

پوشش ضد انعکاس
بسیاری از افراد به دلیل نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم از عینک طبی استفاده می کنند. اگر در این گروه هستید، هنگام رانندگی در شب، باید لنزهای شفاف با پوشش AR را انتخاب کنید. این عینک نزدیک به 100 درصد نور مرئی را برای دید بهتر به چشمان شما می دهد.پوشش AR روی عینک های طبی نیز انعکاس داخلی چراغ های خیابان و ترافیک روبرو و تابش نور چراغ های جلو را در لنزهای شما کاهش می دهد. اگر علاقه مند هستید، با اپتومتریست یا چشم پزشک خود در مورد داشتن پوشش AR روی عینک طبی خود صحبت کنید.

لنزهای فرم آزاد (دیجیتال).
لنزهای فرم آزاد قابل تنظیم هستند و با فناوری کنترل شده توسط کامپیوتر طراحی شده اند. این به لنزها اجازه می‌دهد تا مشکلات مربوط به بینایی را که در لنزهای معمولی سخت‌تر است، واضح کنند.

بهترین عینک آفتابی برای رانندگی در شب و روز

رانندگی برای بسیاری از افراد لذتی هیجان‌انگیز است اما معمولا در طولانی مدت با خستگی چشم و ایجاد خطاهای دید همراه خواهد بود و گاهی سانحه‌های جبران ناپذیری را به همراه خواهد آورد.عینک آفتابی برای رانندگی محصولی است که با عدسی‌ خاص خود میزان نورهای آزاردهنده در شب و روز را کنترل می‌کند تا افراد بتوانند بدون خستگی زیاد چشم رانندگی ایمن و لذت‌بخشی داشته باشند.اگر می‌خواهیم برای بالا بردن کیفیت رانندگی خود و تشخیص درست اجسام و اشخاص، یک عینک آفتابی مناسب بخرید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. چون قصد داریم ویژگی‌های چنین عینک‌هایی را به همراه نکاتی که باید قبل از خرید آن‌ها دقت کنید، توضیح دهیم.

چرا باید در هنگام رانندگی از عینک آفتابی استفاده کنید؟
بسیاری از مردم گمان می‌کنند خرید عینک آفتابی همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، تنها برای استفاده در محیط‌های بسیار آفتابی یا تابستان‌ها است. اما همان‌طور که در بالا گفتیم یکی از کاربردهای اصلی این نوع عینک‌ها، استفاده از آن‌ها در هنگام رانندگی و برای افزایش دید راننده است.چون رانندگی مهارتی است که همه حواس انسان را درگیر می‌کند و از میان آن‌ها حس بینایی بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین اگر چشمان راننده به‌خوبی نبینند یا خسته باشند، کیفیت هدایت اتومبیل نیز پایین خواهد آمد و گاهی اتفاق‌های ناخوشایندی رخ خواهد داد.موانع مختلفی می‌توانند بینایی راننده را تحت تاثیر قرار دهند که از میان آن‌ها نور و بازتاب آن، اهمیت بسیار بالایی دارند.بازتاب نور شیشه و بدنه سایر اتومبیل‌ها در روز و نور چراغ خودروهایی که در شب از روبرو می‌آیند، از جمله موانعی هستند که جلوی دید درست و مطمئن راننده را می‌گیرند. در واقع آن‌ها در بسیاری از موارد سبب تشخیص ندادن درست خودروها یا سایر اجسام در جاده خواهند شد. بنابراین طبیعی است که در چنین شرایطی به فکر تهیه عینک آفتابی برای رانندگی باشید.

چرا باید در هنگام رانندگی از عینک آفتابی استفاده کنیدعینک آفتابی مناسب رانندگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
عینک‌های آفتابی کاربردهای مختلفی دارند و نمی‌توانیم از تنها یک عینک در موقعیت‌های مختلف استفاده کنیم. به‌عنوان مثال عینک مخصوص رانندگی در شب یا روز خصوصیات ویژه‌ای دارند و عدسی، فرم یا رنگ‌ آن‌ها با عینک‌های که مردم در شرایط عادی استفاده می‌کنند متفاوت است.

ویژگی‌های بارز عینک آفتابی مناسب برای رانندگی عبارت هستند از:

1. رنگ عدسی
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که افراد در انتخاب عینک آفتابی مناسب برای رانندگی باید به آن توجه داشته باشند، انتخاب رنگ مناسب عدسی است. همان‌طور که می‌دانید دیدن از پشت یک شیشه با رنگ‌های متفاوت می‌تواند در تاریک و روشن‌ کردن دنیای بیرون یا تغییر رنگ‌ها تاثیر مستقیم داشته باشد.

رنگ‌ها حتی می‌توانند میزان نوری را که به چشم می‌رسند، تغییر دهند. به‌همین دلیل زمان انتخاب عینک آفتابی مناسب برای رانندگی باید توجه خاصی به رنگ عدسی آن‌ کنید. کارشناسان چشم پزشکی عقیده دارند که استفاده از عدسی‌هایی با رنگ سبز، آبی، صورتی و قرمز برای رانندگان، می‌تواند خطر تصادف را با ایجاد تغییر در رنگ چراغ‌های راهنما یا سایر علائم راهنمایی بالا ببرد.عینک‌هایی با عدسی طوسی، خاکستری و قهوه‌ای جزو بهترین مدل‌های عینک آفتابی مناسب برای رانندگی قرار می‌گیرند. همچنین انواع مختلف عینک‌ پلاریزه برای رانندگی در شب (یک نوع عینک با عدسی فیلتر شده) که معمولا زرد هستند و رنگ سایر اجسام را در تاریکی تغییر نمی‌دهند، نمونه دیگری از مدل‌های دارای عدسی با رنگ مناسب به‌شمار می‌آیند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

2. فرم عینک
فرم یا قاب یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب عینک آفتابی مناسب برای رانندگی است که در میزان دید راننده تاثیر مستقیمی دارد. برخلاف نظر عموم زمان انتخاب فرم عینک مخصوص رانندگی در شب یا روز، نمی‌توان یک معیار واحد را برای همه افراد معرفی کرد.

 

3. تراکم رنگ
در انتخاب عینک آفتابی مناسب برای رانندگی، علاوه‌ بر عامل رنگ، فاکتور دیگری به نام تراکم رنگ‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. منظور ما از این مفهوم، میزان تیرگی و روشنی هر عدسی است که سطح نور رسیده به چشم را تنظیم می‌کند.

همه عدسی‌ها براساس این معیار به چند دسته کلی تقسیم خواهند شد که جزئیات و نوع آن‌ها را در فهرست زیر توضیح دادیم:عدسی‌های گروه صفر که تصاویر را بسیار واضح نشان داده و 80 الی 100 درصد نور را از خود عبور می‌دهند. این گروه برای رانندگی در شب و همچنین راندن در روز با نور ملایم گزینه مناسبی هستند.
عدسی‌های گروه یک که نسبت به گروه قبلی وضوح کمتری دارند و با 43 الی 80 درصد نور ورودی، برای رانندگی در نور ملایم وسط روز مناسب هستند.گروه دیگری از عدسی‌ها که به شماره 2 یا متوسط معروف هستند، 18 تا 43 درصد نور را از خود عبور می‌دهند و برای رانندگی در نور کم و زمانی که هوا گرگ و میش است، گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌آیند.نور ظهرها یا هنگام غروب آفتاب آزاردهنده‌تر از سایر ساعات شبانه‌روز است. به‌همین علت گروه 3 یا عدسی‌های تیره با میزان نور ورودی 8 تا 18 درصد، عینک آفتابی مناسب برای رانندگی در این ساعات هستند.آخرین گروه که در دسته عدسی‌های تیره قرار می‌گیرند، تنها 3 الی 8 درصد از نور را از خود عبور می‌دهند و کاربرد بسیار محدودی دارند. عینک‌هایی با این نوع عدسی را معمولا رانندگان مسیرهای کوهستانی با ارتفاع زیاد یا در هنگام برف و زمستان استفاده می‌کنند.
عینک پلاریزه برای رانندگی در شبعینک پلاریزه برای رانندگی در شب
چشم پزشکان مختلف درباره عینک مخصوص رانندگی در شب عقیده‌های متفاوتی دارند و نمی‌توانیم یک نوع عینک خاص را بر اساس تحقیقات علمی و ثابت شده برای استفاده در موقعیت‌های تاریک معرفی کنیم.اما عینک پلاریزه برای رانندگی در شب یکی از مدل‌هایی است که به ‌عقیده بسیاری از رانندگان به آن‌ها اجازه می‌دهد در تاریکی دید بهتری را داشته باشند. جهت آشنایی با انواع عینک دید در شب می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

این نوع عدسی‌ها با داشتن فیلتر مخصوص از رسیدن نورهای آزاردهنده به چشم جلوگیری خواهند کرد. بنابراین از یک نظر نور چراغ‌های خودروهای لاین مقابل را کم می‌کنند و از طرف دیگر با تیره کردن محیط اطراف ممکن است مانع تشخیص درست اشیا و اشخاص شوند.بنابراین به کسانی که در جستجوی عینک آفتابی مناسب برای رانندگی در شب هستند، توصیه می‌کنیم عدسی‌های پلاریزه را امتحان کنند و اگر تشخیص دادند به ‌کمک چنین عدسی‌هایی دیدشان بهتر می‌شود، از آن‌ها در زمان رانندگی استفاده کنند.همچنین مراجعه به اپتومتریست یا متخصص چشم و کمک خواستن از او برای تهیه عینک مخصوص دید در شب می‌تواند به شما در یک انتخاب درست کمک کند. سپس می‌توانید مدل مورد نظرتان را با مراجعه به فروشگاه عینک فراشاد با قیمت مناسب بخرید.

عدسی فتوکرومیک و استفاده از آن برای رانندگی
بعضی از عدسی‌ها با داشتن خاصیت فتوکرومیک برای استفاده در تمام موقیت‌های نوری مناسب هستند. رنگ این عدسی‌ها در نور شدید آفتاب تیره می‌شود و از نورهای مضر جلوگیری می‌کند و با ورود به محیط‌های تیره‌تر به‌ حالت عادی باز می‌گردد.کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای تهیه عینک آفتابی مناسب برای رانندگی صرف کنند و می‌خواهند با یک عینک در شب و روز دید واضحی داشته باشند، می‌توانند این مدل‌ها را انتخاب کنند.البته برخی از افراد عقیده دارند که عینک‌های با عدسی فتومتریک‌ گزینه مناسبی برای استفاده در زمان رانندگی نیستند. دلیل آن‌ها برای چنین ادعایی تاخیری است که در تیره یا روشن شدن رنگ عدسی وجود دارد.این تاخیر به‌ویژه در زمانی که راننده ناگهان از یک محیط روشن وارد تاریکی می‌شود، مانند ورود به تونل‌های جاده‌ای، ممکن است با کم کردن دید واضح در بروز حوادث رانندگی نقش داشته باشد.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.