تفاوت بین عینک آفتابی مردانه و زنانه

تفاوت بین عینک آفتابی مردانه و زنانه

تشخیص تفاوت بین عینک آفتابی مردانه و زنانه همیشه آسان نیست، زیرا آنها معمولاً برای جنسیت برچسب گذاری نشده اند. بیشتر عینک‌های آفتابی به سادگی با توجه به موقعیتشان در فروشگاه قابل تشخیص هستند، نسخه‌های مردانه آن در نزدیکی بخش مردانه و زنانه در نزدیکی لباس‌ها و لوازم جانبی زنانه فروخته می‌شود. در حالی که تفاوتی در لنزهای استفاده شده برای عینک آفتابی مردانه و زنانه وجود ندارد، فریم و سبک کلی آن می تواند بسیار متفاوت باشد.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

لباس زنانه
یکی از بزرگترین ویژگی های عینک آفتابی زنانه طراحی فریم بسیار بزرگ یا فریم های کوچک با بازوهای بسیار ضخیم است. این ویژگی های بزرگ باعث می شود که ویژگی های صورت زنان کوچکتر به نظر برسد. طراحی کلی فریم ها، هم در اطراف چشم و هم در امتداد بازوهای عینک، انحنای بیشتری خواهد داشت. این منحنی‌ها از ویژگی‌های نرم‌تر و منحنی‌تر صورت زنان استفاده می‌کنند. بسیاری از عینک های آفتابی زنانه دارای تزئینات پر زرق و برق مانند نمادها، رنگ های روشن یا لهجه های فلزی برجسته هستند.

مدل های مردانه
بزرگترین نشانه مردانه بودن عینک آفتابی این است که پل، قطعه ای که روی بینی قرار می گیرد، پهن تر است. به همین ترتیب، بازوهای عینک آفتابی مردانه معمولاً بلندتر از عینک آفتابی زنانه هستند، زیرا مردان چهره پهن تری دارند. عینک آفتابی مردانه نیز خطوط مستقیم بیشتری نسبت به عینک های زنانه دارد. در بسیاری از موارد، بازوها هیچ انحنای مشخصی در ناحیه گوش ندارند. در حالی که برخی از فریم های رنگی برای مردان وجود دارد، بیشتر عینک های آفتابی مردانه دارای پوشش های خنثی یا خاموش هستند که برجسته نیستند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.


وقتی برای خرید عینک آفتابی زنانه به یک مغازه یا فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کنید، با گزینه های متنوعی روبه رو می‌شوید. امتحان کردن عینک آفتابی زنانه روی صورت بهترین راه برای انتخاب عینک مناسب است؛ اما واقعیت این است که تنوع عینک به حدی زیاد است که عملاً امتحان کردن همه آن‌ها برای تصمیم‌گیری ممکن نیست؛ بنابراین با دانستن چند نکته مهم در خصوص عینک دودی زنانه مناسب چهره خود، می‌توانید خیلی راحت‌تر نسبت به انتخاب گزینه مناسب تصمیم بگیرید.

اما قبل از آن شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که اساساً چه تفاوت هایی بین عینک های آفتابی زنانه و مردانه وجود دارد؟ در ادامه ضمن پاسخ به این سؤال مهم، تمام نکاتی را که باید برای خرید عینک آفتابی زنانه مورد توجه قرار دهید، بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

تفاوت بین عینک آفتابی زنانه و مردانه
نکته مهم در خصوص عینک های آفتابی زنانه و مردانه، عدسی آن ها است. هیچ تفاوتی از نظر نوع عدسی مورد استفاده در عینک‌ های زنانه و مردانه وجود ندارد.همان‌طور که می دانید عدسی مورد استفاده در عینک های آفتابی باید از چشم ها و صورت در برابر اشعه ماورابنفش حفاظت کند؛ اما عدسی ها از کیفیت های متفاوتی برخوردار هستند.عدسی های UV 400 بهترین گزینه برای عینک آفتابی به شمار می روند؛ چراکه بیش از 99 درصد اشعه ماورابنفش خورشید توسط این عدسی‌های کنترل و دفع می شود. به این ترتیب نقش مهمی در حفاظت از سلامت چشم و صورت ایفا می کند.در حال حاضر عینک هایی به نام یونیسکس (Unisex) وارد بازار شده‌اند که هر دو جنس زن و مرد می توانند از آن ها استفاده کنند.

اما در حالت کلی چند نکته مهم به عنوان تفاوت عینک دودی زنانه و مردانه قابل ذکر است که عبارت‌اند از:‌

استفاده از خطوط منحنی در عینک آفتابی زنانه
در طراحی عینک های آفتابی زنانه از خطوط منحنی بیشتری استفاده می شود. دلیل آن نیز زیباتر به نظر رسیدن فرد استفاده کننده از عینک است. البته در طراحی عینک های مردانه نیز از خطوط منحنی استفاده می شود اما معمولاً جلوه آن ها کمتر از عینک های زنانه است.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.


رنگ عینک های آفتابی
کمتر پیش می آید که عینک های مردانه را در رنگ های شاد ببینید؛ چرا که عمده خریداران عینک های آفتابی مردانه به دنبال رنگ های تیره هستند. اما در عینک های زنانه علاوه بر رنگ های تیره از رنگ های شاد نیز استفاده می شود. این رنگ ها در فریم، دسته و عدسی عینک ها به‌کار می روند.

 

طراحی ظاهری عینک ها
معمولاً در عینک های مردانه نقش و نگاری روی بدنه عینک طراحی نمی شود؛ این نقش و نگارها بیشتر روی عینک آفتابی زنانه قابل مشاهده است.

دسته عینک ها
از نظر فیزیولوژی صورت مردها پهن‌تر و کشیده تر از خانم ها است. به همین دلیل دسته عینک های مردانه معمولاً طولانی تر از عینک های زنانه است.

پل عینک‌ها
یک نکته مهم دیگر در خصوص تفاوت در خرید عینک آفتابی مردانه و زنانه در پل عینک است. منظور از پل عینک، رابط بین دو عدسی عینک است. معمولاً پل عینک زنانه به مراتب نازک تر از عینک های مردانه است.

تفاوت بین عینک آفتابی مردانه و زنانه
با عنوان خود می دانیم که در اینجا در مورد تنوع عینک آفتابی مردان و زنان صحبت می کنیم. عینک آفتابی به طور کلی برای محافظت از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید استفاده می شود که گاهی اوقات می تواند باعث تحریک چشم یا آسیب شدید شود. اما امروزه، مردم تمایل دارند از عینک آفتابی مطابق با روند مد استفاده کنند. هدف اصلی محافظت از چشم است. در اینجا قصد داریم تفاوت بین عینک آفتابی مردانه و زنانه را بررسی کنیم.

 

عینک آفتابی مردانه در مقابل عینک آفتابی زنانه
تفاوت اصلی عینک آفتابی مردانه با عینک آفتابی زنانه در طراحی آنهاست. مردان عموماً طرح های ساده و ظریف را برای عینک آفتابی خود ترجیح می دهند. از طرف دیگر، خانم ها عموماً طراحی کمی شیک و باکلاس را برای عینک آفتابی خود ترجیح می دهند. تفاوت همه چیز در مورد انتخاب افراد و تخصص خاصی است که آنها برای عینک آفتابی خود ترجیح می دهند. همانطور که در نهایت، از چشمان آنها در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند. عینک آفتابی به فرد این امکان را می دهد که نسبت به خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، زیرا این عینک نگرش نسبت به شخصیت او در مردان و زنان دارد.

عینک آفتابی مردانه در مقابل عینک آفتابی زنانه
مردان عموماً طرح های ساده و ظریف را برای عینک آفتابی خود ترجیح می دهند. عینک‌های آفتابی مردانه از رنگ‌های استانداردی هستند که معمولاً برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی به انتخاب خود استفاده می‌شوند. شکل‌های قاب اکثرا گرد یا مربع هستند زیرا ظاهر اولیه‌تری به آن می‌دهد. به طور کلی، مردان هیچ رنگی را امتحان نمی کنند.از طرف دیگر، خانم ها عموماً طراحی کمی شیک و باکلاس را برای عینک آفتابی خود ترجیح می دهند. خانم ها معمولاً رنگ های روشن و استاندارد را بر این اساس ترجیح می دهند. خانم ها با هر رنگی که مکمل استایل یا روحیه آنها باشد راحت هستند. به طور کلی، عینک آفتابی زنانه بزرگ‌تر است، زیرا ظاهر جذاب‌تری به آن‌ها می‌دهد که به آن‌ها اعتماد به نفس می‌دهد تا در آن زمان جسورانه و همچنین شیک به نظر برسند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.