تشخیص عینک های استاندارد

ارتفاع باید از عینک آفتابی استفاده کند. برای این محیط ها، شیشه ها فقط باید 8-12 درصد نور را از خود عبور دهند.عینک های سبز و قهوه ای مضر هستند زیرا طیف رنگ را مختل می کنند. البته برای کسانی که می‌خواهند برای مدت طولانی رانندگی کنند، استفاده از عینک قهوه‌ای توصیه می‌شود زیرا این عینک نور آبی آسمان را افزایش می‌دهد تا وحدت بینایی را کاهش دهد، بنابراین برای استفاده روزمره توصیه نمی‌شود.اگر پشت فرمان می نشینید، توصیه می شود از عینک آفتابی سبز استفاده نکنید زیرا ممکن است تشخیص نور قرمز و زرد را مختل کند و از این نظر مناسب نیست. در واقع بدانید که بهترین رنگ برای عینک آفتابی ابتدا خاکستری و سپس قهوه ای است.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

  • شیشه عینک آفتابی باید از استحکام کافی برخوردار باشد. پلی کربنات از همه مواد بادوام ترین است.
  • قاب عینک باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا محافظت کامل را ایجاد کند.
  • یک عینک آفتابی استاندارد عینکی است که وقتی روی صفحه طرح دار تکان داده می شود، نباید صفحه ای موج دار و موج دار ببیند.
  • اگر می خواهید بدانید که آیا عینک آفتابی شما تیره است، در اتاقی با عینک آفتابی معمولی به آینه نگاه کنید. اگر عینک آفتابی شما مناسب است، نباید چشمان خود را ببینید.

اگر در محل کار خود در معرض تابش بیش از حد قرار می گیرید، عینک آفتابی کار نمی کند، بنابراین توصیه می شود از عینک های مخصوص استفاده کنید (به عنوان مثال، جوشکاری یا کار با عینک های تولید کننده تشعشع یا تجهیزات حفاظتی خاص).افرادی که تحت عمل لیزر آب مروارید یا اگزایمر قرار می گیرند. آنها باید عینک آفتابی مجاز را مانند سایر افراد استفاده کنند.برخی از داروهای پوستی یا چشمی حساسیت چشم ها را به نور خورشید افزایش می دهند. هنگام استفاده از این داروها (مثلاً کسانی که از قطره یا قرص داکسی سایکلین استفاده می کنند) باید از عینک آفتابی استفاده کنند.

عینک آفتابی انعکاسی با شیشه آینه ای برای اهداف اسکی یا کوهنوردی مناسب است.

با توجه به هزینه های مختلفی که روزانه متحمل می شوید، خرید یک عینک آفتابی استاندارد نه تنها کار درستی است، بلکه ضروری است. ارزش استفاده از عینک تقلبی به خطر انداختن سلامت چشم شماست.بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید یا برای عینک آفتابی از یک اپتومتریست استفاده کنید. و برای خرید به عینک فروشی های معتبر مراجعه کنید. با خرید یک عینک خوب می توانید به راحتی تا چندین سال از آن استفاده کنید.اگر دیدتان ضعیف است و از عینک استفاده می کنید، می توانید از عینک آفتابی مخصوص روی عینک خود استفاده کنید یا عینک عکاسی یا عینک رنگی را برای عینک خود سفارش دهید.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

نحوه تشخیص عینک استاندارد

وی افزود: در عدسی عینک های ارزان قیمت ماده ای به نام تری استات وجود دارد که تنها 40 درصد اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند و برای چشم بسیار مضر است، بنابراین بهترین راه برای اطلاع از عینک های استاندارد استفاده از دستگاه UV متر است که اغلب در عینک های معتبر یافت می شود. مغازه ها.”بدون استفاده از دستگاه UV متر برای تشخیص استاندارد عینک آفتابی، تشخیص عینک آفتابی مناسب برای چشم پزشکان دشوار و حتی غیرممکن خواهد بود.لازم به ذکر است که دستگاه باید عینک UV را از 98 درصد بالا نشان دهد. گاهی اوقات علامت “400 UV” نیز در کنار برخی از عینک ها قرار می گیرد که نشان دهنده توانایی محافظت در برابر UVB است.هر عینک گران قیمتی را نمی توان استاندارد در نظر گرفت و همه آنها باید با دستگاه UV متر تست شوند.

خواص لیوان های شیشه ای بدون نمره

در حال حاضر بیشتر عینک های آفتابی به دلیل قیمت بالایی که دارند شیشه محسوب می شوند، اما جالب است بدانید که اگر شیشه های غیرطبیعی را جلوی چشمان خود قرار دهید تا 98 درصد UV را جذب می کند. آنچه در انتخاب عینک آفتابی حائز اهمیت است این است که کل چشم را باید با آن برد، بنابراین استفاده از عینک های کوچکی که طراحی زیباتری دارند و پوششی ندارند توصیه نمی شود.

آیا کودکان نیز به عینک آفتابی نیاز دارند؟

کودکان به عینک آفتابی نیاز دارند زیرا ممکن است بیش از دیگران در معرض آفتاب قرار بگیرند. هر چه سن افراد کمتر باشد، اشعه ماوراء بنفش بیشتر به چشم آنها آسیب می رساند، زیرا قرنیه و عدسی چشم کودک بسیار شفاف است و اشعه ماوراء بنفش بدون برگشت وارد چشم می شود، در حالی که در افراد مسن به دلیل تیرگی عدسی و قرنیه است. ، مقداری UV را منعکس خواهد کرد. ، پس بهتر است کودکان و بزرگسالان را از ساعت 9 صبح تا 8 صبح زیر نور آفتاب فراموش نکنید، زیرا در این مدت حتی اگر فرد در سایه باشد، خطر اشعه ماوراء بنفش چشم را تهدید می کند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

فیلتر پلاریزه

بیشتر پرتوهای مضر از خط استوا می آیند و افقی هستند. عینک های پلاریزه می توانند این اشعه ها را مسدود کنند زیرا فقط به اشعه های عمودی اجازه ورود به چشم را می دهند و تنها مشکل این عینک این است که اگر ماشین (LCD) دارید با دیدن این صفحه کمی مشکل خواهید داشت. این یک مشکل است و ممکن است این صفحه را به وضوح نبینید. بنابراین این نوع عینک ها برای افراد با دید بسیار خوب و شغل خلبانی یا تیراندازی به شدت توصیه می شود.

آیا رنگ عینک مهم است؟

رنگ‌ها و لایه‌های مختلف شیشه برای هر کاربرد طراحی شده‌اند، مانند خاکستری، زیرا شدت نور را در همه رنگ‌ها به طور یکنواخت کاهش می‌دهند و کمترین اختلال رنگ را ایجاد می‌کنند، مناسب برای رانندگی و سایر کاربردهای روزمره. . در شرایط خاص، عینک های رنگی جذاب تر هستند، به عنوان مثال، برای اسکی، زیرا عینک های زرد جذاب تر هستند.

ely برای جذب آبی.

عینک های قهوه ای علاوه بر جذب بهتر نور آبی و فرکانس های بالا، اشعه ماوراء بنفش بیشتری را نیز جذب می کنند و عینک های سبز قسمتی از نور آبی را فیلتر کرده و درخشندگی سطح را کاهش می دهند و در نهایت عینک های قرمز و بنفش که برای شکار و اسکی مناسب تر هستند. آب مناسب در محیط های سبز و آبی استفاده می شود.

آیا در زمستان هم به عینک آفتابی نیاز داریم؟

استفاده از عینک آفتابی در فصل زمستان به خصوص در برف توصیه می شود. از آنجایی که برف 80 درصد UV را منعکس می کند و زمین و آب تنها 10 درصد UV را منعکس می کنند، اهمیت استفاده از عینک آفتابی در زمستان کمتر از تابستان نیست.

انواع فریم عینک آفتابی

1- پلاستیک

* سلولز استات – ZYL: مقرون به صرفه و بسیار سبک وزن.

* PROPIONATE: پلاستیک نایلونی غیر حساسیت زا و سبک است.

* نایلون – گلیدامید: گلیدامید در برابر گرما و سرما مقاوم است و انعطاف پذیر نیست اما سخت و حساسیت زا است. قاب های پلاستیکی شکننده تر از قاب های فلزی هستند و با تابش خورشید مقاومت خود را تحمل می کنند.

– فلز

* MONEL: آلیاژی از چند فلز. ضد خوردگی بوده و معمولا دارای روکش پالادیوم می باشد.

* TITANUM: سبک، بادوام، مقاوم در برابر خوردگی (رنگ نقره ای)

* بریلیم: قیمت ارزان، مقاوم در برابر خوردگی و تاری، بسیار انعطاف پذیر (خاکستری مات)

* فولاد ضد زنگ: آنتی سبیک اسید باعث افزایش وزن و مواد حساسیت زا نمی شود، به دلیل وجود فلز کرم در ترکیب آن در برابر خوردگی و سایش مقاوم است.

* FLEXON: نوع آلیاژ تیتانیوم به عنوان “فلز حافظه دار” شناخته می شود زیرا در صورت آسیب به شکل اولیه خود باز می گردد. حتی پس از پیچش، خم شدن و خرد شدن. سبک وزن، ضد خوردگی و حساسیت زا نیست.

* آلومینیوم: سبک وزن، بسیار مقاوم در برابر خوردگی، ترکیب شده با آهن و سیلیکون برای دوام بیشتر. کرم باید هم اندازه باشد و مکمل شکل و رنگ پوست شما باشد. به عنوان مثال، افراد بهتر است فریم های مستطیلی را انتخاب کنند و افرادی که صورت های مربعی و مستطیلی دارند بهتر است فریم های بیضی را انتخاب کنند. نکته دیگر این است که بالای فریم نباید ابروهای شما را بپوشاند.

انواع قاب، لنز …

انواع قاب

WRAP-AROUND: به فریم هایی اطلاق می شود که قوس صورت را دنبال می کنند و چشم ها را به طور کامل می پوشانند. آنها همچنین در برابر برف، باد و باران محافظت می شوند.

CLIP-ON: فریم هایی که مستقیماً به عینک های طبی اشاره دارند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

چرا برخی از لنزها تیره تر از بقیه هستند؟

میزان تاری لنز به محیطی که می خواهید از عینک استفاده کنید بستگی دارد. در محیط های پر نور مانند کوهنوردی و اسکی برف، به لنزی نیاز دارید که بیشتر نور را 95 درصد برای رانندگی مسدود کند و در کنار دریا 70-90 درصد نور را جذب کند و لنزهایی که 10-20 درصد نور را جذب کنند. کاهش می دهد فقط به خاطر مد و ظاهر خوب است. نکته مهم این است که تیرگی لنز هیچ ربطی به میزان محافظت آن در برابر UV ندارد. رنگ های لنز و کاربرد آنها، پوشش های لنز…

رنگ لنز

عدسی ها در حلقه های استعاری موجود هستند که هر کدام برای فعالیت های خاص مناسب هستند.

رنگ خاکستری: یک رنگ فوق العاده که روشنایی کلی نور را کاهش می دهد و از چشم ها در برابر خیرگی محافظت می کند و برای رانندگی و استفاده عمومی مناسب است.

رنگ زرد و طلایی: میزان نور آبی را کاهش می دهد و به فرکانس های دیگر نور اجازه عبور می دهد. رنگ زرد به طور کلی رنگ آبی را از بین می برد و همه چیز را واضح تر نشان می دهد (زیرا نور آبی تمایل به انتشار و بازتاب دارد، بنابراین حذف آن در دید واضح موثر است) و به همین دلیل است که بیشتر عینک ها خاص هستند. اسکی برف زرد است. در واقع این رنگ دید نور را مختل می کند و برای رانندگی در شب، هوای ابری و مه آلود نیز مناسب است.

قهوه ای و کهربایی: رنگ های عمومی هستند و از مزایای کاهش تابش خیره کننده و حذف فرکانس های بالای نور مانند نور آبی و نور بنفش برخوردار هستند. مانند رنگ زرد، دید نور را مختل می کند اما کنتراست و وضوح را افزایش می دهد. مناسب برای دویدن، دوچرخه سواری و رانندگی.

رنگ سبز: کاهش تابش خیره کننده و نور آبی یکی از ویژگی های آن است زیرا رنگ سبز بالاترین کنتراست و بالاترین درجه وضوح را ارائه می دهد.

رنگ صورتی و قرمز: کنتراست عالی را با اشیاء پس زمینه آبی و سفید ارائه می دهد. مناسب برای شکار و اسکی روی آب.

آبی – بیشتر نور آبی از آنها عبور می کند. برای گلف و تنیس یا اشاره به اهداف سبز.

پوشش های لنز

اشعه ماوراء بنفش: این پوشش اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند. برای حذف امواج 400 نانومتری و جلوگیری از 100 درصد امواج گذرا بنفش هنگام خرید عینک، حتماً عینکی را انتخاب کنید. برخی از عینک های آفتابی نیز اشعه های مادون قرمز را از بین می برند.

مقاوم در برابر خط و خش: مقاوم در برابر خراش پلاستیکی است زیرا خود لنزهای شیشه ای تقریباً در برابر خش مقاوم هستند.

فتوکرومیک: لنزهای فتوکرومیک در معرض نور خورشید تیره می شوند. این لنزها از پوشش های کلرید نقره و هالید نقره ساخته شده اند. توجه داشته باشید که فتوکروم‌ها به نور مرئی واکنش نشان نمی‌دهند و تنها زمانی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرند تیره می‌شوند، بنابراین از UV شیشه خودرو عبور نمی‌کنند، بنابراین از لنز فتوشیمیایی استفاده نمی‌کنم. بودن. گاهی اوقات زمانی که لنز باید d شود تا 8 دقیقه طول می کشد

 

فلاش یا آینه کاری: این آینه ها عدسی را منعکس می کنند و حدود 10 تا 60 درصد نور بیشتری را کاهش داده و جذب می کنند. این می تواند نقره ای طلایی یا مسی باشد. مناسب برای برف و آب در ارتفاعات.

ضد بازتاب: پوششی که دارای ضریب تضاد بین هوا و زاویه روشنایی و شدت نوری است که از سطح داخلی و خارجی عدسی روشن می شود. در واقع این پوشش باعث می‌شود نور به چشم‌ها برسد و درعین‌حال باعث کاهش درخشش و همچنین تیره‌تر به نظر رسیدن چشم‌های شما می‌شود. بسیار مناسب برای رانندگی در شب.

قطبش: امواج نور و منابع نور مصنوعی مانند لامپ های لرزان در سراسر بدن پخش می شوند. در این آزمایش‌ها، از مواد برای تراز کردن یکدیگر در یک رابطه موازی با یکدیگر استفاده شد. هنگامی که نور به عدسی اعمال می شود، به عنوان فیلتر میکروسکوپ عمل می کند و امواج نوری را که مربوط به ردیف های انگلی است جذب می کند و باقیمانده عدسی را منتقل می کند. بیشتر روشن‌کننده‌های نوری از سطوح افقی می‌آیند، بنابراین این لنزها به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که امواج انعکاس افقی را از بین ببرند و به شما امکان دسترسی به سطوحی مانند آب، یخ و برف را می‌دهند.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.