آیا می دانستید که عینک آفتابی شما تاریخ انقضا دارد؟

آیا می دانستید که عینک آفتابی شما تاریخ انقضا دارد؟

معمولاً افراد به تاریخ انقضا روی پارچ شیر در یخچال و سایر مواد غذایی موجود در کمد توجه می کنند. حتی تاریخ انقضا روی محصولات زیبایی و صندلی ماشین درج شده است! اما آیا به بررسی تاریخ انقضای عینک آفتابی خود فکر کرده اید؟ممکن است شنیدن این موضوع که عینک آفتابی شما به مرور زمان فرسوده می شود، تعجب آور به نظر برسد. اما، حقیقت این است که عینک آفتابی شما مانند بسیاری از محصولات دیگر در خانه ماندگاری دارد.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

چند وقت یکبار عینک آفتابی جدید میخرید؟

برخی افراد به طور مرتب عینک آفتابی جدید می خرند. داشتن یک عینک آفتابی جدید برای مطابقت با آخرین لباس تابستانی می تواند سرگرم کننده باشد! خرید عینک آفتابی می تواند مانند خرید کفش یا کیف دستی جدید باشد.از سوی دیگر، برخی از افراد عینک آفتابی مورد علاقه خود را پیدا می کنند و پس از آن سال ها به استفاده از همان عینک آفتابی ادامه می دهند. تا زمانی که عینک خوب به نظر برسد و لنزها آسیب نبینند، دلیلی برای بازنشستگی آنها وجود ندارد، درست است؟

حقیقت این است که محققان دریافتند که ساییدن و پارگی منظم می تواند تاثیر منفی بر کیفیت عینک آفتابی شما داشته باشد. با گذشت زمان، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش کاهش می یابد و باعث می شود کارایی لنزها کاهش یابد. حتی اگر هنگام استفاده از عینک آفتابی زیر نور آفتاب خیره نمی‌شوید، احتمالاً هنگام استفاده از یک عینک آفتابی قدیمی از محافظت مطلوبی برخوردار نمی‌شوید.تحقیقات بیشتری برای درک زمان بهینه برای جایگزینی یک عینک آفتابی مورد نیاز است. تصور نکنید که باید هر ماه عینک آفتابی خود را تعویض کنید. در عوض، از لنزهای فعلی خود به خوبی مراقبت کنید تا از آسیب و خراش جلوگیری کنید. از خرید یک عینک آفتابی جدید هر سال یا دو سال خجالت نکشید.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

انتخاب عینک آفتابی با طراحی مناسب

از عینک‌های آفتابی فروشگاه‌های مواد غذایی ارزان چشم پوشی کنید و محصولات باکیفیتی پیدا کنید که از بینایی شما در هنگام گذراندن زمان در آفتاب محافظت کنند. یک تیم اپتومتری خوب می‌تواند به شما در مقایسه مارک‌ها و مزایای فیلتر UV کمک کند، و اطمینان حاصل کند که یک عینک آفتابی قابل اعتماد برای استفاده در هنگام تماشای بازی فوتبال کودک خود یا استراحت در کنار استخر دارید.مطمئن شوید که لنزهای پلاریزه برای جلوگیری از تابش خیره کننده دارید. همچنین، به رتبه‌بندی‌هایی که نشان‌دهنده حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش موجود است نگاه کنید. ایده خوبی است که یک فریم بسته بندی شده یا فریم های بزرگی را انتخاب کنید که از همه طرف از چشمان شما محافظت کند.تیرگی لنزها تفاوتی در محافظت از چشم شما ایجاد نمی کند. در عوض، باید روی درجه بندی لنز تمرکز کنید تا بدانید چه مقدار نور UV فیلتر می شود. بسیاری از افراد لنزهای تیره تر را ترجیح می دهند تا در هنگام قرار گرفتن در معرض نور کامل خورشید، انحراف چشم را به حداقل برسانند.اگر به دنبال عینک آفتابی شیک و محافظ هستید،فروشگاه اینترنتی  سان هات در خدمت شماست.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

آیا عینک آفتابی می تواند منقضی شود؟

برای شما که خوش شانس هستید، ممکن است وقت آن باشد که یک جفت عینک جدید از سان هات تهیه کنید!
اما عینک آفتابی شما چطور؟ آیا آنها ماندگاری دارند؟

آیا عینک آفتابی منقضی می شود؟
دو نوع آدم در این دنیا وجود دارد: آنهایی که هر سال یک عینک آفتابی جدید می خرند، شاید حتی چندین جفت، و آنهایی که یک جفت خوب را پیدا می کنند که دوستش دارند و سعی می کنند ماندگار شوند. اگر جزء گروه دوم هستید، ممکن است بخواهید به آن گوش دهید.اخیراً مطالعه‌ای توسط محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل انجام شد تا ببینند آیا عینک‌های آفتابی قدرت مسدود کنندگی اشعه ماوراء بنفش خود را به مرور زمان از دست می‌دهند یا خیر. همانطور که مشخص است، استفاده روزانه از عینک آفتابی  مانند انداختن آنها در کیف خود بدون قاب یا انداختن تصادفی آنها روی زمین می تواند باعث ایجاد خراش هایی بر روی لنزها شود که ممکن است به تدریج کارایی آنها را کاهش دهد.

در حالی که این یک یافته جالب است، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا به طور کامل درک کنیم که عینک آفتابی چقدر می تواند دوام داشته باشد و “تاریخ انقضا” آنها ممکن است چقدر باشد. در حال حاضر، توصیه می کنیم تا زمانی که عینک آفتابی خود را دارید، به خوبی از آن مراقبت کنید و از خرید یک جفت جدید هر سال یا دو سال دریغ نکنید. نه تنها همیشه شیک خواهید بود، بلکه می توانید مطمئن باشید که چشمانتان به درستی در برابر نور خورشید محافظت می شود!

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.

این نکات را هنگام خرید عینک آفتابی به خاطر بسپارید

همه عینک های آفتابی یکسان ساخته نمی شوند. برخی شیک به نظر می رسند، اما ممکن است به اندازه یک جفت دیگر محافظت نکنند. هنگامی که یک جفت سایه جدید می‌خرید، می‌خواهید مطمئن شوید که آنها به هدف خود یعنی محافظت از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر UV عمل می‌کنند!

تاریخ انقضا لایه محافظ UV

در هر کدام از انواع عینک های آفتابی یکی از بخش های اصلی که کار و وظیفه آن محافظت از چشم در مقابل اشعه های خورشید است و مانع از عبور آن می شود، لایه مخصوص محافظ در عینک های آفتابی است که به آن لایه UV گفته می شود. حال که متوجه شدیم کارایی و کاربرد اینه لایه نازک در عینک های آفتابی اصل چیست، این بحث مطرح می شود که آیا کارایی این لایه با مرور زمان تغییر می کند و کم می شود یا خیر.این لایه های UV بسته به میزان استفاده از عینک آفتابی و در معرض نور خورشید قرار گرفتن می تواند برای شما و عینک شما طول عمر متفاتی داشته باشد. بنابراین از قبل به این گونه مشخص و معین نیست که انقضای این لایه کی فرا می رسد؛ اگر بخواهیم مثال بزنیم در صورتی که شما استفاده روزمره و همیشگی از عینک آفتابی تان داشته باشید و زیاد زیر نور آفتاب باشید این لایه محافظ می تواند تا دو سال برای شما دوام بیاورد.

معرفی بهترین برند های عینک آفتابی
زمانی هم که این لایه کارایی خودش را از دست داد، می توانید برای تعویض آن اقدام کنید و یک لایه جدید را بر روی عینک آفتابی تان بگذارید.به غیر از این موضوع که آیا عینک آفتابی تاریخ انقضا دارد، یک نکته مهمی که در هنگام خرید عینک های آفتابی باید به آن حتما دقت کنید، این است که عینکی که خریداری می کنید خط و خش قابل ملاحضه ای نداشته باشد؛ چون در آن صورت احتمال آن وجود دارد که قسمتی از این لایه جدا شده باشد و احتمال این که به چشمان شما آسب وارد شود وجود دارد.

عینک آفتابی اصل را از فروشگاه آنلاین sunhut.irعینک خریداری کنید.