آیا با عینک آفتابی جذاب تر هستید؟

آیا با عینک آفتابی جذاب تر هستید؟

عینک آفتابی باعث میشود  اعتماد به نفس افراد بالا رود .عینک آفتابی تقارن صورت را اضافه می کند که از نظر بصری جذاب است.عینک آفتابی ممکن است قضاوت در مورد اعتماد را کاهش دهد.عینک آفتابی اغلب با ستاره های سینما و افراد مشهور مرتبط است و به آن زرق و برق، فلاش و استایل می بخشد. هم شیک و هم کاربردی، راه آسانی برای برجسته کردن ظاهر شما هستند. اما عینک آفتابی عنصری از رمز و راز را نیز اضافه می کند و آشکارترین ویژگی شما را در پشت شیشه های رنگی چشمان شما را پنهان می کند .با این حال، از آنجایی که عینک آفتابی نیز یک اکسسوری جذاب است، تحقیقات مشاهدات جالبی در مورد مزایا و معایب سایه شدن به چشمان و تقویت تصویر شما انجام می دهد.

 

 

عینک آفتابی و ویژگی های اجتماعی

در سال 2019، دیزی ال. گراهام و کی ال. ریچی بررسی کردند که چگونه استفاده از عینک و عینک آفتابی بر درک ویژگی های اجتماعی از چهره و تطابق چهره تأثیر می گذارد. آن‌ها از شرکت‌کنندگان خواستند تصاویر افرادی را که عینک طبی، و عینک آفتابی ندارند، بر اساس ویژگی‌های اجتماعی اعتماد، جذابیت و شایستگی مشاهده و ارزیابی کنند. گراهام و ریچی دریافتند که استفاده از عینک آفتابی باعث کاهش اعتبار می شود.چند سال بعد، تحقیقاتی را روی ماسک صورت در مقابل عینک آفتابی انجام داد.اگرچه تمرکز اصلی آنها تأثیر ماسک ها بود،توجه داشته باشید که نتایج آنها با گراهام و ریچی (2019) متفاوت است، که تأثیرات محدودی از عینک آفتابی بر قضاوت شایستگی و جذابیت یافتند. بنتز و همکاران نشان می‌دهد که این تفاوت‌ها ممکن است تا حدی به دلیل احتمال استفاده از عینک‌های آفتابی متناسب با شکل صورتشان باشد تا ظاهر خود را بهبود بخشند، به‌ویژه زمانی که در حال آپلود تصاویر در اینترنت هستند.

 


تقارن صورت سرد، مطمئن و شیک

برخی از افراد از عینک آفتابی استفاده می کنند تا احساس کنند  اعتماد به نفس دارند. برخلاف افرادی که به دلیل ناامنی به دنبال “پنهان شدن” چشم های خود در پشت لنزهای رنگی هستند، برخی از افراد در واقع در مجموعه ای از سایه ها جذاب تر هستند زیرا اعتماد به نفس خود جذاب است، که ممکن است درک بهبود تصویر را توجیه کند. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که برخی افراد با عینک آفتابی بهتر به نظر می رسند. شاید عینک‌های آفتابی افراد را جذاب‌تر می‌کنند، زیرا تقارن چهره را اضافه می‌کنند، که افراد را جذاب‌تر می‌کند.همچنین نویسنده کتاب «سایه‌های سرد: تاریخچه و معنای عینک‌های آفتابی»براون توضیح می‌دهد که چگونه عینک‌های آفتابی در طول سال‌ها به‌عنوان یکی از عناصر اصلی مد نمادین فرهنگی از نظر فرهنگی تکامل یافته‌اند و با گروهی از افراد مشهور و رنگارنگ مرتبط شده‌اند. سایر افراد برجسته و همچنین دوره های مختلف مد.بنابراین، توانایی عینک آفتابی برای بهبود تصویر شما ظاهراً ممکن است به عینک‌هایی که انتخاب می‌کنید بستگی داشته باشد. با ترکیب کاربرد عملی با جذابیت فیزیکی، سایه های خود را با دقت انتخاب کنید تا کارایی را به حداکثر برسانید و اولین تاثیر عالی را ایجاد کنید.

عینک باعث می شود شما خوش فکر تر بنظر برسید

اکثر افرادی که اهل مطالعه هستند  به نزدیک بینی دچار می‌شوند باعث شده‌اند این طرز فکر ساخته شود که هر کس که عینک طبی می زند اهل مطالعه است و این فرد باهوش‌تر از بقیه است . در نگاه اول نهایتاً 8 ثانیه ابتدایی ایجاد یک ذهنیت در مخاطب خود می‌کنید. عینک شما بر هر جنسی و ظاهری می‌تواند این تصویر به عنوان فردی که بیشتر از چشمانش استفاده می‌کند بهبود ببخشند!دانشمندان و زیبایی شناسان مختلفی بر این موضوع تاکید داشته‌اند تقارن ایجاد زیبایی می‌کند و شما با عینک خود این تقارن بیشتر به تصوری می‌کشید. بنابراین جذابیت با عینک فقط یک سلیقه یا دیدگاه نیست. دانشمندان همیشه گفته اند که اجسام متقارن زیباتر هستند. عینک باعث این تصور می شود که چهره شما دارای تقارن بیشتری است.در ذهن مردم افراد تحصیل کرده و باهوش عینک می زنند . عینک باعث اعتماد به شما در زمان کار و مسئولیت می شود که این اعتماد مضاعف موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

 فقط در روزهای آفتابی تابستان از عینک آفتابی استفاده می کنید؟

اگر چنین است، شما از چشم خود به خوبی مراقبت کرده اید. دکتر لوین می گوید: عینک آفتابی در طول سال لازم است. او می گوید: “چه زمستان باشد چه تابستان، ابری یا آفتابی، شما همیشه در معرض اشعه ماورا بنفش قرار می گیرید.” محافظت از چشم به ویژه در صورت قرار گرفتن در کنار آب یا در نزدیکی آن بسیار مهم است. وی می گوید: “چشم شما نه تنها مستقیماً در معرض آفتاب قرار می گیرد، بلکه نور منعکس شده از آب را نیز دریافت می کند.” برف همچنین می تواند نور خورشید را منعکس کند، بنابراین اگر در زمستان به پیست های اسکی می روید، عینک آفتابی خود را فراموش نکنید. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش بیش از حد می تواند منجر به سوختگی قرنیه شود.

هنگام انتخاب عینک آفتابی به دنبال چه چیزی باشید؟

دکتر لوین می گوید چندین جزئیات وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک جفت سایه جدید در نظر بگیرید:صددرصد محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش. این بدان معنا است که عینک شما تمام اشعه ماورا بنفش مضر را که می تواند به چشم شما آسیب برساند فیلتر می کند.یک سبک پیچیده آن ها می توانند میزان اشعه ماورا بنفش به چشم شما را کاهش دهند.
قطبش، این ویژگی اختیاری باعث کاهش تابش خیره کننده می شود، که می تواند برای محافظت چشم شما راحت تر باشد.
رنگ آمیزی دکتر لوین می گوید، رنگ عینک آفتابی شما کاملاً آرایشی است، بنابراین یک عینک مناسب سلیقه خود انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که دارای برچسب ۱۰۰٪ محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش هستند.

فواید زیبایی عینک آفتابی

عینک آفتابی به محافظت از پوست ظریف اطراف چشم در برابر پیری نیز کمک می کند. وی می گوید: “پوست پلک نازک ترین پوست بدن ما است و بیشتر در معرض آسیب نور خورشید است.”

قیمت نباید برای شما مهم باشد؟

آیا برای خرید عینک آفتابی مناسب باید زیاد هزینه کنیم؟ دکتر لوین می گوید نه. او می گوید: “شما می توانید عینک های خوب را هم با قیمت کمتر تهیه کنید یا می توانید عینک های بسیار گرانتری تهیه کنید.”

بزرگترین تفاوت بین عینک آفتابی ارزان قیمت و مدل بالا؟

او می گوید نسخه های گران تر از فریم های بهتری برخوردار هستند. و این که طبیعتا شما اگر می خواهید در کنار سلامتی استایل خوبی هم داشته باشید باید برای انتخاب یک عینک شیک اندکی هزینه کنید. “عینک های ارزان تر ممکن است از نظر زیبایی جذاب نباشد. با این حال، تا زمانی که ۱۰۰ درصد از اشعه ماورا بنفش محافظت شود، این مهم ترین چیز است. ”

مطالعات انجام شده برای تاثیر عینک بر چشم

طبق مطالعه ۲۰۱۴ که توسط موسسه ملی چشم ایالات متحده، بخشی از انستیتوی ملی بهداشت تأمین مالی انجام شده است، اشعه ماورا بنفش می تواند به پروتئین های لنز چشم آسیب برساند. با گذشت زمان، این آسیب می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد، که بینایی را مختل می کند. دکتر ربکا تیلور، چشم پزشک مستقر در نشویل و سخنگوی بالینی آکادمی آمریکایی می گوید: “اگر از عینک استفاده نکنید، اشعه ماورا بنفش که نمی توانید آن را ببینید به چشم نفوذ می کند و ساختارهای چشم به آن بسیار حساس هستند.” پشت چشم، که شبکیه نامیده می شود، دارای یک ناحیه مرکزی ظریف است که به ماکولا معروف است. تیلور توضیح می دهد: نور می تواند مانند پرتوی لیزر به آن ماکولا برخورد کند.”

عدم استفاده از عینک آفتاب باعث زودتر پیر شدن شما می شود؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آسیب اشعه ماورا بنفش ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را در فرد افزایش دهد که یکی از دلایل عمده نابینایی مربوط به سن و قرار گرفتن در معرض خطر آفتاب هم هست. همچنین با سرطان چشم و نوعی آسیب دیدگی کوتاه مدت مانند آفتاب سوختگی به نام فتوکراتیت (که گاهی اوقات به عنوان فرآیند “سوختگی جوش کار” شناخته می شود) ارتباط دارد، که می تواند باعث کوری موقتی یا لکه بینی شود.عینک آفتابی در سبک ها، اندازه ها و ضخامت های مختلفی وجود دارد. هر یک از این ویژگی ها می تواند کاملا سبک شما را تغییر دهد. به همین دلیل است که شما باید طراحی را با توجه به لباس خود در نظر بگیرید. این دو باید مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید جلوه ای ظریف داشته باشید، به دنبال عینک های آفتابی که دارای قاب های نازک یا طراحی بدون حاشیه هستند، بروید. این عینک های آفتابی می توانند صورت شما را به زیبایی قاب تصیور نقاشی کنند و به راحتی با سبک شما ترکیب شوند.

باید فرم صورت شما را تکمیل می کند

عینک آفتابی شما باید همیشه از فرم صورت شما تعریف کند. می بینید که همه فریم ها نمی توانند با همه شکل های صورت مطابقت داشته باشند. به همین دلیل شما باید بتوانید شکل صورت خود را تعیین کنید و یاد بگیرید که کدام قاب عینک آفتابی کاملاً متناسب با آن است. به عنوان مثال، عینک آفتابی چشم گربه ای و مربع یکپارچه با چهره ای به شکل قلب هست بسیار مناسب است. از طرف دیگر، افرادی که صورت بیضی شکل دارند، در سبک های عینک های خلبانی یا فریم بزرگ خوب به نظر می رسند.

جزئیات را بررسی کنید.

جزئیات ریز در مورد طراحی عینک آفتابی شما نیز مهم است. اگرچه فریم های کلاسیک یک انتخاب خوب و ایمن است، اما دیگران عینک آفتابی را که دارای ظرافت های تعبیه شده، سنگ های جواهرات یا لنزهای رنگ آینه باشد ترجیح می دهند. فقط مطمئن شوید که هنگام انتخاب این نوع عینک های آفتابی، باید بدون از بین نرفتن بیش از حد در ظاهر، با سبک کلی شما مطابقت داشته باشند.

با سبک های نمادین همراه باشید.

یکی از راه های اطمینان از این که عینک آفتابی شما با سبک شما مطابقت دارد، جست و جوی گذشته است. سعی کنید از سبک های مد افراد مشهور یا مدل های مورد علاقه خود کپی نکنید و جلوه شخصی خود را ایجاد کنید تا ظاهری متفاوت ایجاد کنید. به عنوان مثال، جیجی حدید و کندال جنر عاشق استفاده از عینک خلبانی و لنزهای آینه ای همراه با لباس های استایل خیابانی خود هستند. از طرف دیگر ونسا هاجنز، معمولاً از عینک آفتابی گرد استفاده می کند که کاملاً متناسب با لباس های الهام گرفته از وی است.

چند مورد از بهترین عینک آفتابی ها

قاب های کوچک جدید

قاب های کوچک برای سال جدید کمی بارزتر شده اند. به جای انتخاب قاب های قدیمی که به سختی در در چند فصل اخیر محبوب شده اند، نگاهی جذاب تر به یک قاب کوچک داشته باشید که به استایل شما در سال جدید (۲۰۲۱) بسیار می تواند کمک کند و مفید باشد.

عینک خلبانی

روند خلبانی آینده نگرانه برای سال جدید با فریم های بزرگ که در یک طرح شیک و فوق العاده زنانه در نظر گرفته می شود، بهتر شده است، اما امسال سعی کنید این اتخاب را با ویژگی فریم صاف انجام دهید تا سبک اسپورت  بیشتری به آن ببخشد.